Welkom op de homepage van

Verenigingshal 'de Eng'

Dalwagen 78b
6669 CE  Dodewaard
Foto's van de hal Locatie / route

Zaalvoetbal voor oudere jongeren!

In de Betuwse sporthallen lopen steeds minder oudere jongeren te voetballen. Geen tijd, geen zin om door die jochies voorbij gelopen te worden, het gaat er veel te fanatiek aan toe, het is niet echt gezellig meer. Dit zijn zomaar wat redenen die oudere spelers aanvoeren om niet meer in de zaal (of op het veld) te voetballen. Dat is natuurlijk hartstikke zonde, ook voor de wat oudere spelers is zaalvoetbal een fantastisch spelletje. Maar het is ook wel begrijpelijk, de leeftijdsverschillen zijn soms wel erg groot. De zaalvoetbalcompetities in Dodewaard, Opheusden en Zetten, maar ook daarbuiten worden vooral gespeeld door jongere spelers. Het aantal leeftijdsgenoten neemt steeds verder af en dat maakt het er niet altijd leuker op vinden ook de nog wel actieve zaalvoetballers Dik van Wely en Hans Geurts. Reden om de koppen bij elkaar te steken en te proberen een 35+ zaalvoetbalcompetitie op te zetten. Voordelen van een dergelijke zaalvoetbalcompetitie zijn onder andere: vaste speelavond, altijd mooi weer, nooit afgelastingen, er zijn maar minimaal 5 spelers nodig om te kunnen zaalvoetballen, je speelt alleen tegen leeftijdsgenoten, de lage kosten (? 200 per team per jaar), een ongedwongen sfeer, een gezonde activiteit, gezelligheid en ontspanning.

Het is de bedoeling om op maandagavond, tweewekelijks, competitiewedstrijden te gaan spelen met spelers van minimaal 35 jaar. De wedstrijden vinden vooralsnog plaats in Verenigingshal de Eng in Dodewaard tussen 19.45 en 22.00 uur. Om deze nieuwe competitie tot een succes te kunnen maken zijn teams en/of spelers nodig. Heb je zin om lekker sportief bezig te zijn in een ongedwongen sfeer met alleen leeftijdsgenoten neem dan contact op met Dik van Wely (06-41131882 of dikvanwelij@hotmail.com) of Hans Geurts (06-29517474 of tajgeurts@gmail.com).

Zaalvoetbal om de Dodewaard Cup

Elke maandagavond wordt er in Verenigingshal de Eng in Dodewaard een zaalvoetbalcompetitie gespeeld. Kenmerken van de competitie zijn onder andere sportiviteit, veel spelen (wekelijks vanaf 1 september tot (mogelijk, niet verplicht) 1 juli) en lage kosten (? 200 ŕ ? 300 per team per seizoen).
De teams komen uit de regio, meestal de Betuwe. Door het wegvallen van enkele teams uit Tiel is er ruimte voor nieuwe teams en/of spelers. Heb je zin om op maandagavond lekker in Dodewaard te komen zaalvoetballen neem dan contact op met Hans Geurts (06-29517474 of tajgeurts@gmail.com).

Geurts Boys pakken de dubbel bij Dodewaard Cup

Het team van DZV’82/Geurts Boys heeft na een spannend verloop van de competitie de dubbel veroverd in de zaalvoetbalcompetitie om de Dodewaard Cup in Verenigingshal de Eng. Zowel in de reguliere competitie als de sportiviteitcup wist het door Geurts Conserven gesponsorde team de eerste prijs te behalen. Lees verder

DZV’82 zoekt dames voor deelname KNVB zaalvoetbalcompetitie

Zaalvoetbalvereniging DZV’82 uit Dodewaard is dit seizoen gestart met een damesteam in de 1e klasse van de KNVB. Het eerste seizoen is zeer succesvol verlopen en afgesloten met een verdienstelijke 2e plaats in de competitie. De deelnemende dames zijn erg enthousiast. Reden voor het bestuur en de technische staf om te proberen het aantal teams uit te breiden. Het streven is om uiteindelijk met 3 (of meer) teams aan de competitie deel te nemen. Lees verder

Zaalvoetbalcompetitie C-junioren in de Dodewaard succesvol verlopen

De KNVB zaalvoetbalcompetitie voor C-junioren in Verenigingshal de Eng is ten einde. Vanaf half november 2010 tot eind maart 2011 hebben diverse teams van SC Excelsior uit Zetten, SV DFS uit Opheusden, FC Lienden en VV Dodewaard en DZV’82 uit Dodewaard aan deze competitie deelgenomen. De deelnemende spelers waren erg enthousiast over de competitie en vragen nu al wanneer de competitie weer start. Na evaluatie met vertegenwoordigers van de deelnemende verenigingen is besloten volgend seizoen de competitie begin november starten en door te laten lopen tot begin februari. Dit omdat anders de activiteiten op het veld teveel in het gedrang komen. Lees verder

Nieuwe sponsor DZV’82

Een van de in de Dodewaard Cup uitkomende zaalvoetbalteams van DZV’82 heeft in ´t Veerhuis uit Opheusden een nieuwe sponsor gevonden. Het team bestaande uit een mix van spelers uit Dodewaard en Opheusden heeft prachtige nieuwe kleding van ´t Veerhuis gekregen. Lees verder

Nieuwe kleding Geurts Boys

Het in de Dodewaard Cup uitkomende zaalvoetbalteam Geurts Boys, een team van zaalvoetbalvereniging DZV’82, heeft het contract met sponsor Geurts Conserven weer met 5 jaar verlengd. Sjaak Vondel, directeur van Geurts Conserven, is trots dat zijn bedrijf het team voor de komende jaren weer mag sponsoren. Directeur Vondel: “De uitstraling en prestaties van het team passen perfect bij ons bedrijf. Jongens uit de regio, “uit de klei”, geen poespas maar wel al jaren aan de top. Bovendien combineren zij goede prestaties en kampioenschappen met hoge ogen in het klassement van de sportiviteitcup. Ik ben trots op de jongens en hoop dat ik ze nog lange tijd kan sponsoren”. Lees verder

Flag Football bij SportZbeats

Vrijdag 11 februari staat er weer een SportZbeats op het programma. De special is deze keer Flag Football, een soort American Football. SportZbeats is een begrip onder de Betuwse jeugd. Elke maand zien veel jongeren vanaf een jaar of tien er naar uit om sportief bezig te zijn in een ontspannen sfeer. Ook jongeren uit de naburige dorpen weten steeds beter de weg naar de sporthal in Dodewaard te vinden. Lees verder

SportZbeats start nieuwe jaar met dans en Pannavoetbaltoernooi

SportZbeats is een begrip onder de Betuwse jeugd. Elke maand zien veel jongeren vanaf een jaar of tien er naar uit om sportief bezig te zijn in een ontspannen sfeer. Ook jongeren uit de naburige dorpen weten steeds beter de weg naar de sporthal in Dodewaard te vinden. Aanstaande vrijdag 14 januari start het nieuwe jaar met een pannavoetbaltoernooi en dans als special. Lees verder

Start zaalvoetbalcompetitie jeugd, het is toch gelukt!

In samenwerking met de KNVB is het onze vereniging gelukt een officiële zaalvoetbalcompetitie voor de jeugd op te zetten. Vrijdag 19 november starten we met een KNVB-zaalvoetbalcompetitie voor C-junioren in Verenigingshal de Eng in Dodewaard. De competitie loopt tot en met 1 april. Er wordt een volledige competitie afgewerkt. Er wordt gespeeld volgens de KNVB-zaalvoetbalregels en de wedstrijden staan onder leiding van officiële KNVB-scheidsrechters. Lees verder

SPORTZBEATS IN DODEWAARD

De vrijwilligers van DZV’82, Dovol, DGV en Sethone organiseren met ondersteuning vanuit de gemeente de komende maanden weer leuke en spectaculaire sport- en spelactiviteiten in de Verenigingshal de Eng in Dodewaard. Op vrijdag 12 november staat de eerst volgende activiteit gepland. De vaste activiteiten zijn pannavoetbal, badminton, tafeltennis en volleybal. Deze avond zullen als “special” sporten als Uni-Hockey en Knotshockey centraal staan. Iedereen vanaf 10 jaar/groep 7 is van harte welkom om deel te nemen. Deelname is gratis! SportZbeats begint om 19.00 uur en eindigt uiterlijk om 22.00 uur. Lees verder

Slagbal met hindernissen bij SportZbeats

SportZbeats is een begrip onder de Dodewaardse jeugd. Elke maand zien veel jongeren vanaf een jaar of tien er naar uit om sportief bezig te zijn in een ontspannen sfeer. Ook jongeren uit de naburige dorpen zijn van harte welkom.
Elke maand is er een andere speciale activiteit. Vrijdag 15 oktober is dit “slagbal met hindernissen”.

In Verenigingshal de Eng in Dodewaard wordt iedere maand volleybal, tafeltennis, badminton en pannavoetbal gespeeld. Muziek in de vorm van een discotheek is óók een vast onderdeel. Behalve om te sporten is het ook leuk om elkaar te ontmoeten.

Deze maand is de speciale activiteit slagbal met hindernissen. De organisatie hiervan is in handen van Betty en Johan van gymnastiekvereniging DGV. Zijn jullie ook benieuwd wat slagbal in combinatie met de hindernissen eigenlijk is, kom dan kijken en liever nog MEEDOEN.

Alle jongeren, vanaf groep 7 basisschool, dus ook de middelbare scholieren, zijn welkom vanaf 19.00 uur. SportZbeats eindigt rond 21.30 uur. De entree is gratis.

Geurts Boys prolongeren titel Dodewaard Cup

Het team van DZV’82/Geurts Boys heeft in de zaalvoetbalcompetitie 2010 van de Dodewaard Cup de titel geprolongeerd. Na winst van de dubbel in het vorige seizoen, is het dit seizoen gelukt wederom de titel te veroveren. lees verder

SportZbeach! - Sporten met een zomers tintje!

Dodewaard- De laatste editie van SportZbeats voor dit schooljaar komt er weer aan en deze afsluiter word nčt even wat anders dan normaal. In de week van 28 juni t/m 3 juli wordt het parkeerterrein bij Verenigingshal de Eng in Dodewaard omgetoverd tot een beachveld. lees verder

Geen SportZbeats

Op 18 juni aanstaande is er geen SportZbeats. lees verder

Kampioen DZV’82 1 promoveert naar hoofdklasse

Na een zeer spannend seizoen heeft het 1e team van zaalvoetbalvereniging DZV’82 uit Dodewaard het kampioenschap in de 1e klasse van de KNVB binnengehaald. Het team begon aarzelend aan het seizoen en bezette halverwege de competitie een plaats in de middenmoot. lees verder

Dubbel succes Geurts Boys in Dodewaard Cup

Het team van DZV’82/Geurts Boys heeft in de zaalvoetbal Najaarscompetitie 2009 van de Dodewaard Cup de dubbel veroverd. In de competitie heeft het team slechts één maal gelijk gespeeld, lees verder

Bijzondere en succesvolle avond DZV’82-teams

Maandag 19 oktober kende de competitie van de Dodewaard Cup een bijzonder verloop. Ten eerste doordat de 3 DZV’82 teams alle drie hun wedstrijden wonnen, maar daarnaast dit ook nog eens deden met allemaal dezelfde einduitslag. In de eerste wedstrijd wist het team van DZV’82/Bas Honcoop met 5-3 te winnen van het team van Spuiterij Angelino, waarna DZV’82 4 met 5-3 won van JTM Events. Als laatste wedstrijd stond de topper tussen DZV’82/Geurts Boys en Apollo Assurantiën op het programma. Deze teams eindigden vorig seizoen met een gelijk puntenaantal aan de kop van de ranglijst. Alleen door een beter doelsaldo werd de ploeg uit Opheusden kampioen. De Geurts Boys willen dit geen 2e keer laten gebeuren en wonnen na een overtuigende russtand van 4-0 uiteindelijk de wedstrijd ook met 5-3.
Ook de punten voor de sportiviteitcup waren deze avond gelijk. Alle teams kregen van scheidsrechter John Hermse een 9 voor hun sportieve gedrag.

Voetbal.nl

Binnenkort wordt het nieuwe amateurvoetbal platform Voetbal.nl gelanceerd. Daarmee verhuist het amateurvoetbal met onder meer alle officiële KNVB programma’s, standen en uitslagen: van www.knvb.nl naar www.voetbal.nl. Bij Voetbal.nl staat de amateurvoetballer voorop. Het is een site vóór en dóór de amateurvoetballer zelf, met als doel een echte voetbal community. Dat betekent dat alle websitebezoekers zelf bij kunnen gaan dragen aan het succes van deze community. Zij kunnen namelijk zelf foto’s, video’s en wedstrijdverslagen toevoegen aan gespeelde amateurvoetbalwedstrijden in Clubs & Competities op Voetbal.nl

Zaalvoetbalcompetitie seizoen 2009-2010

Deze maand gaat de zaalvoetbalcompetitie weer van start. Zowel voor de KNVB-competitie als de Dodewaard Cup beginnen de wedstrijden weer. Als er nog team zijn die zich willen aanmelden kunnen ze contact opnemen met Hans Geurts.